Star Wars: The Old Republic

+ Yorum Gönder
Tanıtım ve Tam Çözüm ve İncelemeler Bölümünden Star Wars: The Old Republic ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. 1
    InKusTe
    Usta Üye
    Reklam

    Star Wars: The Old Republic

    Reklam



    Star Wars: The Old Republic

    Forum Alev
    Revan kaybolalı yaklaşık 300 yıl oluyor ve evrende o zamana kadar yüzyıllar boyunca yüzünü göstermemiş olan Sith İmparatorluğu'nun evrenin bilinmeyen noktalarından çıkıp, Antik Jedi Düzeni'nden intikamını almak için dönme vakti gelmişti. Devasa bir ordu ile Galaktik Cumhuriyet kontrolündeki onlarca gezegendeki medeniyet yıkıldı ya da ele geçirildi. Sith, Cumhuriyet'in merkezi olan Couscant'e girip düşmanlarını antlaşma yapmaya zorlamıştı.

    İmparator gizli emellerinin peşinde koşarken, Cumhuriyet Senatosu düzeni tekrar sağlamaya çalışıyordu. İki taraf arasında hızla yükselen tansiyon, ateşkesi yavaş yavaş geçersiz kılarken savaş yüzünü tekrar göstermeye başlıyordu.

    22.000 yıldır barışın ve adaletin koruyucuları olan Jedi Düzeni, Sith Lordlarının gücü karşısında ayakta durmalıydı ve bunun için jediların antik gezegeni olan Tython'a yerleştiler. Yüzyıllar önce bir kısım düşünür Tython'da Güç'ün sırlarını öğrenmek için toplanmışlardı ve o sırların en korkunçları açığa çıktığında az daha gezegen yok oluyordu. Kurtulan düşünürlerden bir kısmı kaçarak Jedi Düzeni'ni kurdular. Coruscant'ın işgalinden sonra Tython'a giden jedilar orda karanlık tarafın ne kadar güçlü olduğundan habersizlerdi. Sith ise yüzyıllardır kutsal gezegenleri olan Korriban'ın kontrolünü tekrar ellerine almışlardı. Korriban, en eski Sith lordlarının mezarlarını barındıran ve neredeyse hiç olmayan doğal yaşamında bile gücün karanlık tarafını barındıran bir gezegendi.


    Tython'da Jedi'lara ait bir mekan.

    The Old Republic Hakkında

    Bioware'in 2 yıldır gizlice üzerinde çalıştığı The Old Republic, hikaye bazlı olmasıyla birlikte oyun üzerinde şu an tam olarak 12 yazar çalışmakta. Buna bağlı olarak oyunda diyalog ağaçları olacak ve bu ağaçlar karakterle ilgili bir takım özellikleri, yeteneklerin gidişatını değiştirecek ve karakterin kişiliğini etkileyecek. Her karakterin hikayesi farklı olduğundan bütün hikayeler farklı tatlar verecek. Yani Sith ve Jedi hikayeleri, cutsceneler vb. hiçbir şey aynı olmayacak. Oyunda Sith olursanız illa karanlık tarafta olacaksınız diye bir şey yok, bu durum Cumhuriyet için de geçerli. Sith tarafındaki bir kahramansanız olayları iyi yolla da çözebilirsiniz ya da Cumhuriyet için çalışırken tarafınızın çıkarları için en korkunç ve karanlık yolları kullanabileceksiniz. Ayrıca KotOR oyunlarında yanıtsız kalmış bir çok sorumuzun yanıtını alacağız. KotOR I ve II'den tanıdığımız çok az karakterle karşılaşacağız bu karakterlerin başında da HK-47 yer alacak.

    Classlardan bahsetmek gerekirse birçoğunuzun aklında "Jedi ve Sithler oyunda olacak mı?" sorusu olduğuna eminim. Bioware bu soruya "Evet ve evet, Jedi classı olacak!" cevabını verdi. Çok fazla Jedi olması hikaye yönünden sizi korkutuyorsa hatırlatmam gerekir ki; Star Wars IV, V ve VI'da Jedi olarak sadece Obi-wan, Luke ve kendini ölüme hazırlayan Yoda'yı, Sith olarak ise İmparator ve Darth Vader'ı görmüştük. Bunun nedeni ise Galaktik İmparatorluğun geri kalan bütün Jediları tek tek avlaması ve Sithlerin de 1000 yıldır tek efendi ve onun tek çırağı geleneği ile devam etmesiydi. KotoR 2'de de az jedi olmasının nedeni; hepsinin birer birer kelle avcıları tarafından avlanmasıydı. Çok fazla Jedi olması durumunu Bioware, The Old Republic zamanında Jedi Düzeni ve Sith Konseyi arasında gerçek bir savaş olduğunu ve bu tarafların buldukları bütün force-sensitiveları taraflarına katmaya çalışması olarak belirtiyor. Diğer classlardan büyük ihtimalle commando ya da soldier, bounty hunter, smuggler bulunacak... Tabi ki class sayısı bu kadarla sınırlı kalmayacaktır.
    Yapmaya çalıştıkları şey "tamamen epik" bir oyun. Ayrıca en sonunda "18 tane tavuk başı getir ve sana xp vereyim" mantığında olmayan bir görev-hikaye sistemi gelecek. Görevler, oyuncunun kahraman gibi hissetmesini amaçlıyor. Otuz tane adamın tek bir kişiye saldırması pek de kahramanca bir şey olmadığından kalabalık gruplarda; iki taraf arasındaki bir çatışma veya devasa bir yaratığa karşı verilen bir mücadele olacak. Eşyaların birçok oyunda en başta döküntü gibi olduğunu ama The Old Republic'te en başta güzel ve en sonunda da karakterimizin üzerindekilerin harika gözükeceği belirtildi zaten asıl amaç karakterin epik görünmesi.



  2. 2
    InKusTe
    Usta Üye

    --->: Star Wars: The Old Republic

    Reklam



    Oyunda bulunması muhtemel olan gezegenleri sıralamamız gerekirse en başta iki tarafın da merkezlerini barındıran Coruscant olacaktır. Sith'in kutsal mekanı olan Korriban zaten halihazırda oyuna eklenmiş durumda, Tython ise oyunda Jedi Temple'ın bulunacağı mekan olarak belirtiliyor, ıssız çöllerle çevrili Tatooine ve Sith ordularının Selkathları su altına çekilmeye zorladığı Manaan'ın olacağı belirtiliyor. Tabi bu gezegenlerin yanında çok daha fazla gezegen olacağı söyleniyor. Bioware, oyun dünyasının gerçekten "devasa" olacağını söylüyor. Bazı yerlerde dolaşan söylentilere göre Star Forge da dungeon gibi bir işlev görecek. Unutmayın ki Star Forge yok edilmemişti, Galaktik Senato tarafından yağmacılara ya da yeni bir tehlikeye karşı giriş yasaklanmıştı.


    Star Wars'un olmazsa olmazı robotlar

    Oyuna yardımcılar(companion) eklenecek. Bu companionlar robot, paralı asker ya da hikayeye bağlı olarak bize katılan bi karakter olabilecek. Çok sayıda companionumuz olacak ama bunlardan sadece bir tanesini yanımız alabileceğiz. Bazılarıyla diyalog kurabileceğiz ve onlarla olan ilişkimizi diyalog kurarak veya belirli görevler yaparak düzenleyebileceğiz ve bu karakterler yaptığımız bir harekete bağlı olarak belirli tepkiler verecekler. Örneğin bir ödül avcısı, sizden masum birini öldürmenizi istiyor; Eğer yanınızdaki iyi taraftaysa görevi kabul ettiğinizde size olan güveni azalıyor ama siz ödül avcısına karşı çıkıp masum olanı kurtarırsanız size olan güveni artıyor. HK türü bir robot companion (HK-47 değil elbette) olarak eklenirse KotOR'daki o matrak diyalogları yeniden yaşayacağımıza şüphe yok (HK-47 - Tanım: Aşk, 120 kilometre uzaktan Aratech marka, tri-light dürbünlü bir sniper rifle'la birinin kafasını parçalamaktır. Açıkçası: Aşk, bir acayiplikler bütünüdür ki birçok canlı öyle bir atışı yapamaz.).

    Crafting(meslek) sistemi hakkında sınırlı olacak deseler de bazı bilgiler hakkında söylentiler var. Jedilara özgü lightsaber crafting oyunda bulunması muhtemel bir meslek. Açıkça verilen bir bilgiye göre üretilecek/eklenecek herhangi bir şey için "materyal farmlama" söz konusu bile olmayacak. Örneğin; Bir dungeonun ya da görevin sonunda gerekli materyali bulabileceğiz. Bu da parçaların oyun boyunca sınırlı sayıda bulunacağından yok olmayacağı şeklinde düşünülmesine yok açıyor.


    Işın kılıçlarının kabzalarının normalden çok daha büyük olduğunu fark ettiniz mi?

    Sonuç Olarak

    Merak edilen bir detay ise SWG'deki gibi bir yerleşim sistemi olup olmayacağıydı. Bioware, gelecekte gelişmiş bir yerleşim sistemi yapmayı planladıklarını belirtti ve space combat hakkında bir detay vermedi ama bildiğiniz gibi Star Wars'ta uzay savaşları çok büyük yer tutmakta... Bu sayede space combat olacağına ve Bioware tarafından oyuna çok iyi bir şekilde aktarılacağına emin gözüyle bakılıyor. Dövüş sistemi hakkında olan sorulara ise; MMO'lardaki çatışmaların uzun ve bazen sıkıcı olabildiğini ve Bioware, kullandıkları sistemin "Star Wars tarzı" bir dövüş sistemi olduğunu belirtti. Ekran görüntülerinde görülen termos büyüklüğündeki lightsaberların küçültülüp küçültülmeyeceği hakkındaki sorulara verilen cevap, lightsaberların o görüntülerde normalden büyük göründüğünü fakat o boyutun daha da küçültüleceğini belirtmekle kalmayıp silahları ön plana çıkartmaya çalıştıklarını ifade ettiler. Oyunun sistem gereksinimi söylemek için çok ekren olsa da oyunun çok geniş bir sistem aralığında çalışabileceği söyleniyor.
    Şimdilik elde edebildiğim bilgilere bakarsak The Old Republic'in çok büyük bir potansiyeli olduğundan ve daha çok gelişeceği konusunda şüphe etmemek gerek. Bioware tarafından verilen bilgiler az sayıda olsa da The Old Republic, bizi umutlandırmayı başardı.







+ Yorum Gönder

Hızlı Cevap Hızlı Cevap


:
5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi